Türkiye’nin Lezzette Tek Adresi: Dönerci Cengiz Usta

Konya Kulu dönercilik yapan Cengiz Usta hem yerel halk hem de gurbetçiler arasında popüler bir mekan haline geldi.

Kulu’ya bakkal dükkanı açacaktım fakat sermayem de yoktu daha sonra bankadan kredi çekerek bakkal dükkanı açtım fakat o da bir yıl sürdü zaten kimse bizden alışveriş yapmıyordu çünkü 5 dükkân ötede toptancı vardı, insanlar toptancıya gidiyor bizden alışveriş yapmıyordu. Velhasıl bir sene içerisinde iflas ettik. Ne yapabiliriz diye düşündüm hanımla birlikte “köfte yapalım” dedik evde köfte yapmaya başladık. Fakat baya zorlandık neden derseniz masamız yoktu, 4 tane masa bulduk, sandalye yoktu, komşulardan 35 çeşit sandalye aldım ve birlikte köfte işine devam ettik. Köfte işine devam ettikten kısa bir süre sonra insanlar köfte yemekten yoruldu ve ne yapalım diye düşündüm aklıma askerde gördüğüm ekmek arası yapan dönerciler geldi ve dedim ki ekmek arası döner olarak yapabilirim. Gittim bir dönerci ustası buldum dedim ki arkadaş gel seninle beraber ortak iş yapalım sen bana bu döner işini öğret yapalım bu işi fakat o arkadaş da 3 ay süreyle çalıştı ondan sonra bıraktı gitti ben tek başıma kaldım 3 ay içerisinde ben bu döner işini kavradım. Fakat kavradıktan sonra da kendimi boş bırakmadım nerede iyi döner yapan insanlar varsa onlara başvurdum ki bir şeyler öğrenebileyim daha güzelini yapabileyim diye uğraştım. Yaklaşık 15 tane ustayla karşılaştım her birinden fikir aldım en güzel fikirleri uyguladım ve yoluma devam etmeye başladım.

“Kışın 350 Yazın 500 Kilo Döner Takıyoruz”

Cengiz Usta: “Etleri özenle seçiyorum. Ankara, Konya ve Aksaray’dan müşterilerimiz var. Kışın 350, yazın ise 500 kilogram döner yapıyoruz. Yazın gelen gurbetçiler dönerimizi her gün yemeye geliyor. Konya ve Ankara’dan bayilik talepleri geliyor, ancak ben bayilik verme konusunda sıcak bakmıyorum. Amacım çok para kazanmak değil, dönerimizin lezzetiyle ünlenmek. Kulu’ya gelenler genellikle Cengiz Döner’e uğruyor.” Şeklinde konuştu.

Yorum bırakın