Unutulmaya Yüz Tutmuş Meslek: Kasetçilik

Konya’ da 68 yaşındaki Eyüp MERMER, unutulmaya başlayan mesleklerden olan Kasetciliği yaşatmaya çalışıyor.

Konya’da 38 yıldır kasetçilik ile uğraşan (68) yaşındaki Eyüp MERMER , Kasetciliği yaşatmak için çalışıyor. Kasetçiliğe nasıl başladığını anlatan MERMER: “Ben 68 yaşındayım 38 yıldır kasetçilik işiyle uğraşıyorum. Daha önceden belediyenin Park bahçelerinde ve karayollarında çalıştım o zamanlar maaşım azdı. Bu yüzden seyyar satıcılığına başladım, sebze hırdavat derken kasetçilik işine atıldık 1979’dan beri kaset,Cd işiyle uğraşıyorum. İşimiz önceleri çok iyidi ama bu aralar bayağı sektör bitmiş durumda dedi.”

“Kasetciliği Bırakmak İstemem ömrümün sonuna kadar devam ettireceğim”

Kasetciliği Bırakmayacağını söyleyen Eyüp MERMER “internet çıktı,MP3 derken biz hala devam ettiriyoruz. İnternet çıktı ya insanlar artık istediği müziği orda dinliyor. Bir de MP3 ‘e 300-500 türkü attırıyor istediği müziği dinliyorlar. Onun için kasete ve Cd’ye ihtiyaç duymuyorlar.Bu işe ayak uydurmak zor çünkü iş yok işler bayağı bitik.Flaş bellekli radyo, hafıza kartı, kaset satılıyor ama çok nadir. Kasetlerin seri sonları var.2,5 lira, normal kasetler 8 lira ,Cd’ ler 10- 20 lira arasında değişiyor.İlahi türünden satışlarımız oluyor. Ben Kasetciliği bırakmak istemem işimi seviyorum ömrümün sonuna kadar devam ettireceğim şeklinde konuştu.

piyasaya teyp olmadığına değinen MERMER: Elimdeki kasetler çok eski fakat tarihlerini bilmiyorum bunlara benzer çok kaset var. İnsanlar bizden kasetleri çalacak Teyp istiyorlar Teyp olsa kasetler satılacak maalesef bulamıyoruz.Bu kasetler belirli bir tarihten sonra tarihe karışacak ve çoğu arkadaş da kasetleri arşiv yapmak için kullanıyor ifadelerini kullandı.

Yorum bırakın