Aile Temasıyla ASÜ’de Yeni Akademik Dönem Başladı.

ASÜ Konferans Salonundaki törende Vali Mehmet Ali KUMBUZOĞLU, Belediye Başkanı Dr. Evren DİNÇER Orman ve Su işleri eski bakanı Veysel EROĞLU ve birçok önemli isim bir araya geldi. İl protokolü, akademisyenler ve öğrenciler de bu özel etkinliğe katıldı.

Aksaray Valisi Mehmet Ali KUMBUZOĞLU şöyle konuştu:

“Böyle bir üniversite açılışını çok anlamlı, heyecanlı buluyorum huzurunuzda olmaktan çok mutluyum. İlhan Berk’in dediği gibi “ne gerek var kafiyeli cümleler kurmaya özledik işte o kadar ” sevgili gençler sizleri gerçekten özledik. İnşallah huzur ve güven içerisinde kesintisiz bir eğitim yılını hep birlikte hep beraber geçireceğiz. Değerli arkadaşlar bilginin gücüne inanıyoruz kültürün gücüne de inanıyoruz ancak eğitimin gücüne daha çok inanıyoruz çünkü en güzel şeyler adalet ,eşitlik ,özgürlük ,kaliteli yaşam eğitimin en çok olduğu yerlerdir yani üniversitelilerdedir. Pırıl pırıl gençlerle ilgileniyoruz kaliteli bir akademik eğitim sürecinden sonra ailerlere milletimize ve devletimize hizmet etmek üzere inşallah sizleri mezun edeceğiz. İletişim becerisine sahip değişime uyum sağlayan takım çalışmasına inanan problem çözmeye hazır analiz yapabilen öz kendini yönetme becerisine sahip güveni yüksek kaliteli bir nesil yetiştirmeliyiz. Bu manada Aksaray Üniversitesi’nde eğitim veren tüm akademisyenlerimizi yürekten ve gönülden tebrik ediyorum dedi.”

Ve Sözlerine ekledi, “Şehirden kopuk ,kampüse sıkışmış bir üniversite asla olamaz gerçek eğitim derslerden ve profillerden çok onu hayatta taktik etmektir. Gençlerimizin hayalleri buralarda gerçeğe dönüşecek. Valilik olarak sizlerle iç içe olacağıma ekibimle birlikte olacağıma söz veriyorum dedi”.

Aksaray Üniversitesi Rektörü Alpay ARIBAŞ şöyle Konuştu:

Bildiğiniz gibi 3 ay önce Aksaray Üniversitesi ailesine katılmış bulunuyorum bu ailenin bir mensubu olmaktan burada bulunmaktan ülkeme hizmet etmekten bunun büyük bir heyecanı içerisindeyim. Üniversitemizin akademik birikimi sanayimizin üretim tecrübesini bir araya getirecek olan teknoparkı en kısa sürede Aksaray’da buluşturabilmek için yoğun çabalar sarf ettik çok şükür önemli adımlar kat ettik. Binamızın mimari projesi hazır durumda onayı bekleniyor onayı aldıktan sonra inşaat süreci başlayacak bizim kendi tahminlerimize göre bu yanlışlık 9 ay ya da bir yıllık bir süreç var. Fakat biz bu süreci kaybetmek istemedik 9 ay ya da bir yıl beklemektense gerekirse prefabrik konteynerler kent olarak burada teknoparktın Aksaray’a hızla oluşturmak çabası içerisine girdik 16 adet konteyner geçici yerlere koyulmuş durumda yerin kaldı bu çalışmaların yapılması gerekiyor bir takım işler gerekiyor. Bir diğer alanlardan bir tanesi de diş hekimliği fakültesi açılması konusu ve son teknoloji aletleri temin etmiş durumdayız personel ihtiyacı var bu alanda çalıştık ödenek çıkardık ve ihale sürecini başlattık muhtemelen bir süre sonra diş hekimliği açacak olduğumuzu da müjdesini buradan sizlere vermek istiyorum dedi. Yeni projeler geliştirmeye başladık inşallah kısa sürede bunun meyvelerini de almaya başlayacağız. sizleri bilimsel çalışmanın içine çekme çabasının projelerde bizzat katılımınızı bekliyoruz projeleri dahil olmak üzere pek çok proje içerisinde yer almanız için elimizden gelen her şeyi yapacağız hocalarımız size bu konuda destek için hazırız şeklinde konuştu”.

Eski Orman ve Su işleri Bakanı Veysel EROĞLU şöyle konuştu:

Prof. Eroğlu, Aksaray’da ve ASÜ’de olmaktan çok mutluyum aynı zamanda Aksaraylıların hemşehrisi olmaktan gurur duyuyorum ve AS gibi gelişmekte olan bir üniversitede gençlerle birlikte olmak çok heyecanlıyım Üniversitemizin hızlı gelişimine gerçekten şaşkınlıkla tanık oldum ve bu başarıda rektörümüzün liderliği ve tüm akademik kadronun emeği büyük. ASÜ, Türkiye için gerçekten önemli bir üniversite ve öğrencilerimiz için büyük bir ayrıcalık. Ayrıca, Teknoparktın kurulması da çok heyecanlı ve önemli bir gelişme. Rektörümüzün bu konuda yaptığı çalışmaları takdirle karşılıyorum. Kendisini bir kez daha tebrik etmek istiyorum şeklinde konuştu.

Yorum bırakın